Bu Blogda Ara

4 Haziran 2008 Çarşamba

“Hz. Hızır-Hz. Musa Buluşması - Yuşa”


Kehf 71: Bunun üzerine kalkip gittiler; sonunda bir gemiye bindiklerinde, o gemiyi deliverdi; Musa: "Gemiyi içindekileri boğmak için mi deldin? Doğrusu saşılacak bir şey yaptın" dedi.

Hızır Musa'ya şunu söylüyor: "Bana UYACAKSAN" bu nasıl bir uyum olabilir? Zamana adaptasyon yani uyum... Aslında UYUM şu: Musa Hızır'a uyduğu gibi, Hızır da Musa’ya uymuş oluyor. Bu ortayol prensibinde iki önemli mekanizma vardır:

1. Uzayda ben yürürüm

2. Uzay bana yürür

Eğer Hızır Musa'ya uyacaksa o zaman "Yürümesi" gerekmektedir bu bir... Dikkat ederseniz. "KALKIP GİTTİLER" deniyor. Yani uzay size yürümüyor, siz uzayda yürüyorsunuz. Bununda bir bedeli var: Zamanda tersinmek...

Eğer bu ayeti başka Kur'anlardan da yazabilirseniz önemli bir şeyi daha farkedeceksiniz.

71: Bunun üzerine ikisi beraber yürüdüler. Nihayet gemiye bindikleri zaman, o kul (Hızır) gemiyi deldi. Musa, ona şöyle dedi:"Geminin içindekileri boğmak için mi deldin? Doğrusu çok kötü bir iş yaptın."

Evet iki meal arasında şu fark var: İKİSİ. Üçü değil ikisi. Musa, Yuşa ve Hızır. Neden üçü değil, neden ikisi?

a) Acaba Yuşa'ya "Biz gidiyoruz, sen bizi burada bekle mi dediler?"

b) Yoksa zaman yine TERSİNE mi yürüdü?

Musa 40 yaşında Tur dağında kitabeyi aldı. İsrailoğullarına getirdi. Zamanda geriye döndüler. Hızır ve Musa 17 yıl kadar gençleştiler. Yuşa zaten onaltı yaşlarındaydı... O da zamanda aynı miktarda geriye gidince YUŞA DOĞMAMIŞ oldu. İşte bu yüzden ÜÇÜ değil İ K İ S İ diyor Kur'an...

Kur'an mealleri arasında İKİSİ kelimesi önemli bir fark SONUCU değiştirmek için NEDENİ değiştirmekten ibaret... Yani tarihi değiştiriyorlar...

Tüm Kur'an meallerini adamlar oyuncak niyetine yazıp çiziyorlar.. Arapça da A demek ikisi demektir... Onu atlamış Elmalılı ve Diyanet... Oysa başından beri "İKİSİ " deyip duruyordu zaten Musa ve Yuşa için...

Zaman makinesi yok ama ortada HIZIR zamanı var... (DEHR). İkisi derken YUŞA doğmamış oluyor. Bu nokta çok önemlidir. Balık da zamanda geriye gidip ÖLMEMİŞ idi hatırladınız mı? YUŞA da aynı mekanizmayla GERİ gidip DOĞMAMIŞ oluyor... Ortada YUŞA yok... Ortada Yuşa'nın yaşı kadar zamanda geriye gitmiş 17 yaş daha genç bir Musa var. Musa biraz Hızır zamanına tabi, Hızır da Musa'nın zamanına... ORTAYOL bu işte...

Hızır'a uzay yürüyor, Musa ise uzayda yürüyor. İkisi birbirine TUTUNUNCA garip bir durum ortaya çıkıyor. Bu garip durumları birazdan inceleyeceğiz.

Yuşa ne demektir bilen var mı? (Yuşa peygamber ya da Yuşa Tepesi/Beykoz'dan söz etmiyorum). Kelime kökü Yeşu İbranice 17 demek, eşu=AŞR, yani on. Ye=Yedi (Sabbat=Sebit de yedi demektir). Ama En eski dil olan İbranice de 17 demektir. Yuşa orada bir peygamberin ismi değil. Seventeen bir delikanlının LAKABI durumunda (İngilizce TEEN diyoruz ya, thirteen'den nineteen'e kadar olan delişmen yaşlardaki gençler). İşte bunun İbranice adı Yeşu'dur.

Yeşu dişidir: Örneğin 13-19 yaş arası kız çocukları Havraya (Allah'ın evine) dienst-servant olarak verilirlerdi. Mabedi süpürür, temizler ve safiyetlikleriyle orada bir itikaf yaşarlardı. Hz. Meryem de bir Yeşu idi. Mabed bakıcısıydı (Rahibelik kurumu buna dayanmaktadır). Havra kıyafeti ise Cilbab diye iki parçalı bir karaçarşaf ya da kapalı pelerinden ibaretti. O kıyafet hem Müslümanlarda Karaçarşaf olarak hem Hristiyanlarda Rahibe kıyafeti (Manastır Cilbabı), Yahudilerde ise Kimi zaman kukuletalı bir pelerin idi. Rahibe kıyafetlerinin bir minik örneği de ilkokul çocuklarımıza (Şimdi Ortaokullar da buna dahil) giydirdiğimiz YAKA ve ÖNLÜK.

İşte bu RAHİBE kıyafetidir, Yahudi Meryem'den Hristiyan Meryem'e kadar açılan ve çocuklarımıza giydirilen ya da Arapların eldivenli, peçeli (Çift peçeli hem de). İşte bu moda İBRANİ kökenlidir. Bu havra manastır kızlarına Yeşu ve bunun gibi Rabbi ve Kohenlere verilen "Atuşağı=Seyis" çocuklara da Yuşa denirdi. Güçlü kuvvetli seyis olması açısından 17 yaş ideal ve kasların güçlendiği bir dönemdir. 18 ve 19'da daha birey ve asi oluyorlar. Buyüzden her nedense ye-aşru 17 yaş denmesi gelenek olmuş.

Yuşalarda ergenlik dönemleri üç aşamalıdır:

1. Doğunca Sünnet olurlar.

2. 13 yaşında ergenlik törenleri vardır.

3. 17 yaşında "Çırak, Yuppie iş adamı adayı vb. olurlar.. Gezmeye, yolculuğa kendi başlarına turistik geziye vb. gitmelerine izin verilir. İşte bu Yahudi geleneklerini bilseydiniz, hemen Yuşa'nın 17 yaş bir delikanlı olduğunu bir bakışta görebilirdiniz.

Bunlar ayrıntı ama ÖNEMLİ çünkü burada "Şeytan ayrıntılarda gizlidir" DEMİYORUZ. Burada "YİŞA"nın anlamını veriyoruz, bunun için ayrıntı gerekli... Yuşa peygamber olan kişi bu değil yani... Bir de Beyktoz/İstanbul'daki Yuşa tepesi değil dedimdi...

Yuşa peygamberin ya da Musa'nın uşağı Yuşa'nın BEYKOZ'da ne işi var? Kur'an bunun için YUŞA ayrıntısına girmiş. Yoksa "Atlayıp geçerdi" bunları Mesela şöyle derdi: "Musa balığın denizde bir yol bulup görmüştü" dedi. Ama böyle değil ayet, Yuşa'yı da işin içine alıyor. Amaç 16-17 yaşındaki bir genci vurgulamak. İkisi üçüncü şahıs ile buluşuyorlar. Sonra Yuşa 17 yıl kadar geriye giderek "DOĞMAMIŞ oluyor". Musa'da 17 yaş geriye gitmiş oluyor. Hızır mecbur değil çünkü. O dilerse DEHR'de sabit bir yaşta kalır dilerse NEHR'e iner, her insan gibi olur... (DEHR=Tehir edilmiş zaman ve NEHR=Akan büyük ırmak). Dehr zamanın tehiri ve aynı zamanda neden-sonuç Arapça SEBEB TEHİR demektir ki, çok dikkat etmeliyiz.

Hızır TEHİR (Sonuçta) kapsamında değildir. NEHR (Neden kapsamında da olabilmektedir).

Hiç yorum yok: