Bu Blogda Ara

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Besmelenin bilinmeyen sırları

bir mucizesini keşfeder ve hayretler içerisinde kalırız.Burada BESMELENİN hakkında ilginç bir bilgi vereceğiz.

1-BESMELENİN İLK HARFİ B HARFİDİR.

B HARFİ (2.HARF) 'NE DİKKATLE BAKARSANIZ ALTINDA BİR NOKTA VARDIR. BU NOKTA "ALLAHIN İSİMLERİ ALTINDAKİ İNSANI TARİF EDER YANİ bir nokta.

2-KURANIN İLK HARFİ "B" SON HARFİ "S" HARFİDİR (minel cinneti vennas)
bunlar beraber okunduğunda "BES" diye okunur anlamı "yeter" demektir. yani kuran başından sonuna kadar kıyamete dek tüm insanlara yeter.

3-Besmelede b harfinden sonra "ismun"kelimesi gelir. anlamı İSİMLER dir. bu da ALLAHIN 99 İSMİNİ ALLAHIN 99 İSMİNİN HEPSİNİ KAPSAR. YANİ BESMELE ÇEKEN TÜM İSİMLERİ ANMIŞ OLUR.


4-ALLAH İSMİ,Allah ismi Allahın özel adıdır. ALLAH'IN İSMİ KENDİ ARASINDA DA MUCİZEDİR.
EN SAĞDAKİ İLK HARFİ "ELİF"HARFİNİ KALDIRINCA:LİLLAH kalır. o da ALLAH İÇİN anlamına gelir.
İKİNCİ HARFİ KALDIRIN:LEHU KALIR o da ALLAH İÇİN anlamına gelir.


3.harfi kaldırınca,HU kalır o da ALLAH demektir.

5-ERRAHMAN,allahın esirgeme ve koruma anlamına gelir. bu ismin seçilmesi çok güzeldir.


6-ERRAHİM,AFFETMESİ BAĞIŞLAMASI ANLAMINA GELİR
rahman ve rahim isimlerinin seçilmesi çok güzeldir. onun yerine KAHHAR (KAHREDİCİ) CABBAR isimlerinin seçilmemesi de çok güzeldir.

KISACASI ALLAHIN KİTABININ SADECE İLK CÜMLESİ BİLE NE KADAR MUCİZEVİDİR.

3 yorum:

Karaköle dedi ki...

Benim eklemek istediğim bir kaç sır var : )

Besmelenin birçok versiyonu var,
üst versiyonları alt versiyonları, örneğin İncilde ki (alt) versiyonu:
''Başta Söz vardı
Söz Tanrı idi
ve Söz et oldu''
şeklinde şifrelenmiş.

Rahman nedir diye sormuşlar Rasulu Ekreme (Aleyhisselatuvesselam)
cevap olarak Rahman suresi inmiş:
''er Rahman allemel Kuran''
''er Rahman Kuran'ı öğretti''

(ne?;) Bize Kuran'ı öğreten
SES'in adı Rahman, Söz yani Rahim,
sesin formüle edilmiş hali, ayete/sisteme bürünmüş hali..

Ses Söz oldu ve Kaleme YAZ emri verdi, Kalem ilkin tek bir harf yazdı: NUUN,
B'nin altındaki Nokta Nun harfinde üstte, Nuun Kibriyaya işaret eder..

Nuun Harfi günümüzde Kabe'de aşikar olmuş,
Beytin her bir yöne bakan duvarları birer ismi sembolize ediyor:
Evvel Ahir Zahir Batın..

yani Besmelenin bir üst Formülü Mukaddes Beytte gizli..

Bu ''Besmelenin(?)'' başında N harfi var
ardından Evvel Ahir Zahir Batın isimleri geliyor,
ama bu Besmeleyi oluşturan Alfabe bizim bildiğimiz Alfabelerden değil, yani bu Besmelenin içinde isim ve kelimeler yok,
sadece bu isimleri sembolize eden ''hareket(li)'' kabiliyetine sahip Sembolik Harfler var..

VallaHu alem

Selam aleyNA

pegasus13 dedi ki...

ALLAH razı olsun kardeşim çok güzel bilgiler verdin,yusuf suresi76(deki,her bilenin üstünde bir bilen vardır.)
incilde bildirilen besmele bir anlamda soyut o zaman,zaten hadisi şeriflerdede bildirilmiş besmele hz.adem den itibaren bütün kavimlere peygamberleri vasıtası ile bildirlmiş fakat en zirvedeki hali olan bu günkü besmele bu ümmete hediye edilmiş,peygamberimizin bildirdiği gibi bu ayet hz.isa'yada indirldi fakat kavmi onu muhafaza edemedi ve unuttu,hz .süleymanın belkısa yazdığı mektup bile besmele ile başlar,bir anlamda besmele küllü mevcudadın ana zikridir.19 harftir,misil ile çarpınca19x19=361 eder bir dairenin tam çapını verir.ekseni etrafında her dönüş hal dilyle bismillahirrahmanirrahim demektir.bütün madde alemini oluşturan atomun zikri ve kainatın zikri ,hacıların kabe etrafındaki 1 şavt dönüşündeki 361 derecelik dönüş hep alemlerin rabbini zikr dir.alemler hep dönüş içndedir,ve hepsi,de ona döndürülecektir,bütün mevcudat onu zikreder fakat siz onların zikrini anlamazsınız(algılayamazsınız)buyurmaktadır rabbimiz..selam ve dua ile...

Adsız dedi ki...

harika bir paylaşım. loğuma alıntı olarak alabilir miyim?